Árva Mátyás – Fit Body Training edző

Home / Oktatóink / Árva Mátyás – Fit Body Training edző

Árva Mátyás vagyok, sportmenedzser és edző. 6 éves korom óta folyamatosan sportolok. Gimnáziumi éveimre versenysportoló lettem. Tinédzser koromban kezdtem foglalkozni testedzéssel, amiben az edzőim is segítettek. 2009-ben szereztem középfokú kosárlabda edzői végzettséget, majd 2011-ben végeztem el a Testnevelési Egyetem sportmenedzser mesterképzését. Valamint a Magyar Köztársaság “jó tanuló – jó sportolója” címet is elnyertem egyetemi éveim alatt. Már ettől az időszaktól kezdve írtam edzésterveket érdeklődőknek.

Utána kezdtem el foglalkozni a saját testsúlyos edzéssel, valamint a helyes táplálkozással. Kialakítottam bizonyos elveket és rendszert, ami nálam működik és fejlődést okoz. Hiszek a módszeremben és a kemény munkában, amit ügyfeleim is igazolni tudnak.

Misszió: Segíteni azokat a legfőképpen kezdő szinten álló, kevés (edzésben és táplálkozásban) információval bíró embereket, akik egészségesebben akarnak élni, és jobban szeretnék magukat érezni a bőrükben.

Személyi edzés:

Mindenfajta edzésnek megvan az előnye és a hátránya is. Saját magamon szerzett tapasztalatok, valamint az egyetemen tanultak alapján (Eckschmiedt Sándor erőfejlesztési elvei) azt vallom, hogy a főbb izomcsoportokat nagyjából 48, de maximum 72 óránként meg kell mozgatni.

Ez azt jelenti, hogy edzésemen nem 1 vagy 2 izmot fejlesztek, hanem egész testet. Ezt leginkább köredzésekkel oldom meg, hiszen ez a módszer úgy erősít, hogy egyben intenzíven átmozgat, igény szerint fogyaszt is.

A feladatok nagy része saját testsúlyos, kombinálva olyan eszközökkel, mint a gumiszalag vagy a kettlebell. A saját testsúlyos edzés azért hasznos, mert egyszerre lehet több izomcsoportot fejleszteni, ráadásul a mozgáskoordináció természetes.

Edzéseim során használok dinamikus és statikus feladatokat is, akár a kettőt egyszerre is kombinálom. Így lehetőség van a maximális erő, a gyorserő és az állóképesség fejlesztésére is.

Kortól és nemtől függetlenül tartok személyi, kiscsoportos és csoportos edzéseket. Tizenéveseknek a súlyzós edzések hanyagolandók, leginkább saját testsúlyos feladatokat érdemes alkalmazni.

Hölgyeknek és férfiaknak is minden izomcsoportot érintő edzést nyújtok, ugyanakkor figyelve arra, hogy kinek mi a kritikus terület. Hölgyeknél hangsúlyosabb a láb és far izmainak erősítése a törzs és kar izmai mellett. A férfiak esetében a kar, a mell és a törzs izmai nagy hangsúlyt kapnak, természetesen a megfelelő láberősítés mellett.

Személyi edzések tematikája:

Bemelegítés után

  • hasizom erősítés (emellett a hát izmai is erősödnek)
  • mellizom erősítés (emellett a kar izmai is erősödnek)
  • lábizom erősítés: vádli, combhajlító, combfeszítő, combközelítő, combtávolító (emellett a törzs és kar izmai is erősödnek)
  • lábizom erősítés alatt valamennyit regenerálódtak a kar izmai így ilyenkor nagyobb erőkifejtéssel lehet dolgoztatni a karokat és vállizmot
  • hátizom erősítés: széles hátizom, mélyhátizom, rombuszizmok (emellett a kar izmai is erősödnek) 

Végül nyújtás, levezetés, légzőgyakorlat.

Óra:
Fit Body Training
hétfőn: 18:30 órakor
szerdán: 18:30 órakor
Időtartam: 60 perc